کاربرد انواع خط چشم

برای بسیاری از بانوان به کار بردن انواع خط چشم‌ ها یکی از اساسی‌ترین ابزارهایی است که برای زیبایی چشم به کار می‌برند در لوازم آرایشی خط چشم جایگاه ویژه‌ای دارد. به کار بردن خط چشم‌های با کیفیت و همین طور نوع آن‌ها و همین طور قلموی که برای آن‌ها به کار برده می‌شود دو فاکتور اساسی برای خط چشم می‌باشند که هنگام خرید از فروشگاه لوازم آرایشی در اصفهان باید به آن دقت کنید.
برای این که بتوان از خط چشم به درستی استفاده کرد ابتدا باید با رنگ‌ها و همین طور چگونگی زدن آن آشنایی کافی و لازم را داشت. خط چشم‌ها به دو صورت وجود دارند که شامل:

  • خط چشم‌های رنگی
  • خط چشم مشکی

با توجه به تنوع که در رابطه با خط چشم‌ها وجود دارد خط چشم رنگی که از متنوع‌ترین خط چشم‌ها می‌باشد که در بیشتر فروشگاه‌های آرایشی به کار برده می‌شود اکثر خانم‌ها علاقه‌مند به رنگ مشکی و قهوه‌ای هستند و گزینه‌های دیگری نیز در رابطه با خط چشم وجود دارد که می‌تواند به زیبایی چشم کمک کند. برای افرادی که علاقه‌مند به آرایش‌های متفاوت هستند به کار بردن خط چشم‌های رنگی و خط چشم‌هایی که دارای جذابیت بیشتری برای چشم از زدن گزینه مناسبی می‌باشد. خط چشم رنگی می‌تواند برای آرایش‌های مات مناسب باشد البته خط چشم‌های رنگی نیز دارای رنگ‌های مات هم هستند که این بسته به سلیقه افراد دارد که بخواهند از چه رنگی استفاده کنند.

رنگ چشم و تاثیر آن بر روی خط چشم

برای بسیاری از آرایشگران رنگ‌ چشم فاکتوری برای به کار بردن رنگ خط چشم بسیار مناسب است آن‌ها هدف از خط چشم کشیدن ایجاد زیبایی بیشتر برای حالت چشم می‌دانند. بنابراین رنگ چشم برای آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. بیشتر زنان آسیایی دارای چشمان قهوه‌ای رنگ هستند رنگ چشم قهوه‌ای می‌تواند آزادی بیشتری را در ترکیب رنگ خط چشم داشته باشد. خط چشم‌های تیره مناسب رنگ چشم قهوه‌ای هستند.

بنابراین برای نشان دادن رنگ چشم ابتدا باید خط چشم را در نظر داشت خط چشم باید چیزی تیره‌تر از رنگ چشم باشد تا زیبایی رنگ چشم را نمایان سازد. خط چشم‌ها دارای نوع‌های متفاوتی هستند، بنابراین کاربردهای متفاوتی نیز از آن‌ها وجود دارد انواع خط چشم‌ها به دو صورت از خط چشم مدادی و خط چشم پایه هستند. خط چشم مویی که به صورت مدادی به کار برده می‌شود یکی از آسان‌ترین و راحت‌ترین نوع خط چشم هستند این خط چشم‌ها دارای رنگ‌های بسیار متنوعی نیز می‌باشند و یکی از ابتدایی‌ترین نوع خط چشم‌ها به حساب می‌آیند.

رنگ چشم و تاثیر آن بر روی خط چشم

کاربرد انواع خط چشم مختلف است، این نوع از خط چشم آن برای افرادی که دست آن‌ها در کشیدن خط چشم و مهارت کافی را ندارد مناسبی نباشد و برای ایجاد خط چشم‌های پایه می‌توان از خط چشم مدادی استفاده کرد. خط چشم مایع که یکی از پرطرفدارترین خط چشم می‌باشد البته برای به کار بردن خط چشم باید مهارت لازم و کافی را در کشیدن آن داشت.

خط چشم مایع دارای یک قلمو می‌باشد که این قلمو می‌تواند مایع داخل بطری را به پشت چشم اضافه کند. خط چشم‌ها و همین طور کشیدگی آن‌ها بستگی به حالت و فرم چشم نیز دارد البته برای چشمانی که ریز هستند باید خط چشم‌هایی را از چشم‌هایی کشید که ریز بودن چشم را محلول باید و یک حالت کشیدگی و درشت نمایی را برای چشم ایجاد نماید. بنابراین قلم‌هایی که بر روی خط چشم کار می‌رود بسیار مهم است و باید استانداردهای لازم را داشته باشد تا بتوان یک خط چشم مناسب را بر روی چشم ایجاد کرد و فاکتور خوبی را برای به دست آوردن خط چشم مناسب برای زیبایی و حالت دهی بیشتر چشمان از آن بهره‌مند شد.

البته نوع آرایش نیز آرایش نمی‌تواند تاثیر زیادی بر روی خط چشم داشته باشد برخی از خط چشم‌ها دارای فاکتور بسیار اساسی هستند یعنی این که رنگ آن‌ها متفاوت است رنگ خط چشم در بیشتر موارد به رنگ مشکی می‌باشد این نوع رنگ جذابیت بیشتری در بین انواع رنگی برای خط چشم کاربردی می‌شود دارد.

ضخامت خط چشم

ضخامت خط چشم

یکی از نکاتی که برای کشیدن خط چشم باید به آن توجه کرد قامتی است که در کشیدن آن وجود دارد ضخامتی که برای خط چشم کار برده می‌شود گاهی اوقات به این صورت است که به زیبایی چشم را دو برابر می‌کند. گاهی اوقات پلک چشم بسیار افتاده است در این موارد به کار بردن خط چشم ضخیم گزینه مناسبی نمی‌باشد؛ زیرا باعث می‌شود چشم حالت و زیبایی خود را از دست بدهد برای همین باید از خط چشم‌های باریک و کوتاه استفاده کرد.

خط چشم‌های ضخیم برای پلک‌های کشیده‌تر بکار برده می‌شود برای پلک‌های کشیده در که فضای بیشتری برای مانور وجود دارد بیشتر آرایشگران ترجیح می‌دهند که خط چشم‌هایی را بکشند که دارای حجم بیشتر هستند و ضخامت بیشتری را در پشت پلک ایجاد می‌کند؛ البته زیبایی بی نظیری را نیز برای چشم به وجود می‌آورند خط چشم‌های نازک و باریک نیز می‌تواند زیبایی خوبی را برای چشم ایجاد کند.
بنابراین ابتدا باید گستردگی پشت‌ پلک را در نظر گرفت و بعد از آن از خط چشم استفاده نمود تا بتوان گزینه بهتری و مناسب‌تری را برای خط چشم ایجاد کرد. برخی از خط چشم‌ها نیز هستند که ضد آب می‌باشند.

خط چشم‌های ضد آب برای افرادی که می‌خواهند به مدت طولانی از خط چشم خود استفاده کنند مناسب می‌باشد البته به کار بردن خط چشم‌های ضد آب در استخراج کاربرد بسیار زیادی دارد. پاک کردن خط چشم ضد آب نیز خود فاکتور بسیار مهمی است؛ زیرا باعث می‌شود که به سختی این کار صورت پذیرد.
در هر صورت به کار بردن خط چشم خود فاکتور بسیار خوبی برای زیبایی صورت است و در بیشتر موارد نیز بانوان به این فرایند علاقه بسیار زیادی دارند تا بتوانند زیبایی بی نظیری را برای چشمان خود به وجود بیاورند در هر صورت باید این مطلب را در نظر داشت که هر چه بتوان از خط چشم برای طراحی بهتر و سبک دلنشین برای چشم استفاده کرد میزان زیبایی بیشتر و بهتری را برای چشم به وجود آورده می‌شود.
با تمامی فاکتور‌های بیان شده در رابطه با کشیدن خط چشم نباید این مطلب را نادیده گرفت که خط چشم باید استاندارد باشد و کیفیت و کارایی بالایی را نیز به خود اختصاص دهد تا بتوان از آن به شکل درستی استفاده کرد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *