سایه مناسب برای چشمان قهوه‌ای

هنگامی که از رنگ صحبت می‌شود روح بخشی و جان دادن به یک جسم و یا یک طرح در نظر انسان تداعی می‌شود همان طور که در طبیعت نیز این حالت وجود دارد. بنابراین برای تمامی هنرمندان به کار بردن رنگ یکی از اصلی‌ترین فاکتور‌هایی است که بدون آن نمی‌توانند اثر هنری خود را جان دهند و زیبایی بی‌نظیری را برای آن بیافرینند.
با این حال رنگ نقش بسیار مهمی را برای تمامی زمینه‌های هنری بازی می‌کند که یکی از آن‌ها می‌تواند آرایشگری باشد. آرایشگری یکی از فرایند‌هایی است که رنگ در آن بسیار اهمیت دارد و نقش پررنگی را در آن بازی می‌کند.
در این مرحله باید گفت که نه تنها سایه‌ها و مداد‌هایی که به کار می‌برند بلکه تمامی وسایلی که به عنوان لوازم آرایشی کاربرد دارند باید رنگ و لعاب زیبایی را در خود داشته باشند تا انسان بتواند به شکل قابل توجهی از آن‌ها بهره‌مند شود.

در آرایشگری به کار بردن رنگ‌هایی که با یکدیگر تضاد دارند، بسیار مهم است و از اصول یک آرایش درست محسوب می‌شود. در این رابطه باید گفت که استفاده کردن از رنگ‌هایی که بتواند برجسته سازی بی عیب و نقصی را بر روی صورت به وجود آورد، می‌تواند گزینه‌ای باشد تا مهارت آرایشگر را نیز با آن سنجید. بنابراین یک آرایشگر باید از رنگ شناسی بالایی نیز برخوردار باشد تا بتواند رنگ‌ها را از یکدیگر تفکیک کند و ترتیب قرار گرفتن آن‌ها را در کنار هم به خوبی مشخص کند.

سایه چشم

در این زمان است که می‌توان از رنگ‌ها به خوبی و درستی استفاده کرد و حالت خوشایندی را برای آن به دست آورد. برای چشم‌ها مناسب است که از سایه‌هایی استفاده شود که این سایه‌ها بتوانند به میزان زیادی باعث جلب توجه بیشتر شوند و رنگ چشم‌ها را با سایه به نحو زیرکانه‌ای تشدید کرد.
سایه چشم می‌تواند رنگ مقابل رنگ چشم باشد. گاهی اوقات دیده می‌شود که بیشتر آرایشگران رنگ لباس را بیشتر از رنگ چشم برای سایه‌ای که قرار است بر روی پلک زده شود انتخاب می‌کنند.

شاید جالب باشد اما این نکته بسیار عجیب است و باید گفت که رنگ چشم باید متناسب با رنگ سایه باشد تا این که از رنگ لباس بهره برد.
رنگ لباس هم می‌تواند گزینه‌ای باشد که در انتخاب رنگ‌هایی که برای آرایش صورت از آن‌ها استفاده می‌شود دخیل باشد؛ اما نکته قابل توجهی که باید به آن دقت کرد این موضوع می‌باشد که رنگ چشم خود اهمیت بالا‌تری دارد و باید با توجه به این مطلب از سایه مناسب نیز استفاده کرد.
اگر رنگ سایه طرف مقابل رنگ چشم قرار داده شود می‌تواند برجسته سازی بالایی را برای چشم به وجود آورد و این که رنگ چشم را نیز بیشتر نمایان می‌سازد و زیبایی آن را دو برابر می‌کند.

هنگامی که قرار است برای چشم از سایه استفاده شود ابتدا رنگ چشم در نظر گرفته می‌شود در اینجا قرار است که ابتدا از رنگ چشمان آسیایی‌ها شروع کنیم که بیشتر آن‌ها دارای رنگ چشم قهوه‌ای می‌باشند. برای رنگ چشم قهوه‌ای رنگ‌هایی که در نظر گرفته می‌شود که تن آن‌ها باید با رنگ چشم متناسب باشد.
برای رنگ چشم قهوه‌ای این فاکتور وجود دارد که بیشترین حالتی که برای آن در نظر گرفته می‌شود به صورت تن نارنجی و قرمز است.
بنابراین افرادی که دارای رنگ چشمان قهوه‌ای هستند در نهایت تن رنگ آن‌ها به بسیار جیغ خواهد بود.
در این مرحله باید رنگ‌هایی را انتخاب کرد که به این حالت از تناژ رنگ بخورد و تناسب خوبی را ایجاد کند.
اصولا رنگ‌هایی که برای سایه چشم‌های قهوه‌ای انتخاب می‌شود شامل:

  • رنگ آبی
  • طلایی مایل به سبز
  • رنگ‌های روشن

سایه چشم

رنگ آبی بهترین انتخاب برای افرادی است که تمایل دارند چشمان آن‌ها به خوبی بدرخشد در این رابطه باید گفت که رنگ لباس نیز نباید فراموش شود و همخوانی خوبی را برای این دو فاکتور در رابطه با رنگ باید در نظر داشت.
البته طیف رنگی که برای چشم‌های قهوه‌ای در نظر گرفته می‌شود به صورت کمرنگ و پررنگ خواهد بود.

رنگ‌های طلایی نیز می‌توانند فاکتور خوبی باشند برای این که بتوان رنگ چشمان قهوه‌ای را به خوبی نمایان ساخت. البته بهره بردن از رنگ‌هایی که روشنی خاصی در آن‌ها نهفته است می‌تواند برای رنگ‌های تیره مناسب باشد به همین خاطر است که برای رنگ چشمان قهوه‌ای از این فاکتور استفاده می‌شود.
حتی به غیر از سایه‌هایی که برای چشم وجود دارد می‌توان از خط چشم نیز بهره‌مند شد.
خط چشم هم می‌تواند زیبایی خاص‌تری را برای چشم به وجود آورد با این حال برخی از افراد تنها از خط چشم استفاده می‌کنند و سایه را نادیده می‌گیرند.
سایه یکی از ارکان‌های مهمی است که در آرایش باید به آن دقت شود حتی اگر برای زدن آن باید کم رنگ‌ترین آن را انتخاب کرد.
سایه، جان بخشی بهتری را برای پوست صورت نیز به وجود می‌آورد و برای افرادی که رنگ چهره آن‌ها تمایل بیشتری به زردی دارد سایه زدن گزینه بسیار خوبی است که بتوان از آن برای بهتر شدن رنگ پوست و چهره نیز بهره‌مند شد.

بنابراین سایه‌ها می‌توانند رنگ‌های بسیار بالایی از خود داشته باشند و این که طیف رنگی وسیع‌تری را از خود به جای خواهد گذاشت. با این حال خط چشم و سایه با هم ترکیب بالایی را برای دادن رنگ و جلوه بیشتر برای صورت به وجود می‌آورند. در این رابطه باید گفت که هر چه بتوان از عملکردی که برای رنگ‌ها وجود دارد به شکل بهتری استفاده کرد میزان زیبایی ایجاد شده نیز می‌تواند فاکتور بهتری باشد که در چهره وجود دارد و این قابلیت را نیز از خود دارد که بتوان به شکل هدفمندی از سایه استفاده کرد.
هدفمند بودن سایه خود می‌تواند گزینه‌ای باشد برای این که بتوان از رنگ‌ها به صورت‌های قابل قبولی استفاده کرد و نیازی که در آن‌ها برای چهره وجود دارد را مورد ارزیابی قرار داد. بنابراین بهره بردن با آگاهی از لوازم آرایشی خود می‌تواند فاکتوری باشد برای این که به درستی بتوان از آن استفاده کرد.
سایه چشم یکی از ملزوماتی است که برای آرایشگران در رتبه بالایی دسته بندی شده است و باید معتبرترین فروشگاه لوازم آرایشی در اصفهان را برای سایه چشم انتخاب کنند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *