هماهنگی لباس و آرایش

یکی از نکاتی که برای زیبایی بیشتر خود باید در نظر داشته باشید هماهنگی لباس و آرایش است.
گاهی اوقات این نکته بسیار ظریف و دقیق از قلم انداخته می‌شود و میزان آرایشی که هر فرد از خود نشان می‌دهد هماهنگی و ظرافت خود را ندارد و این خود موجب ناخشنودی افراد از لوازم آرایشی می‌باشد که از آن‌ها استفاده می‌شود.
با این حال تمامی رنگ و لعابی که برای لوازم آرایشی وجود دارد وسوسه انگیز است و برای این که بتوان نسبت به بهره‌مندی از آن‌ها بهترین انتخاب را در فروشگاه‌های لوازم آرایشی در اصفهان داشت باید ابتدا قانون‌هایی را که برای همسان سازی آرایش و لباس وجود دارد را مورد ارزیابی قرار داد تا بتوان بهترین آرایش را بر روی صورت پیاده سازی کرد.

جنس لباس در آرایش صورت

یکی از فاکتور‌های دیگری که برای هماهنگی لباس و آرایش صورت وجود دارد میزان ضخامتی می‌باشد که در لباس مشاهده می‌شود در این رابطه باید گفت که ضخامتی که برای لباس وجود دارد می‌تواند در میزان آرایش تاثیر بسزایی داشته باشد.
با توجه به این نکته باید مراقب سایه‌ها و رنگ‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌شود بود.
بهره‌مندی از سایه‌های پررنگ در این مرحله جایز نیست و باعث از بین رفتن زیبایی در صورت افراد می‌شود.
نمونه‌ای که می‌توان از آن برای لباس‌های ضخیم در نظر داشت در رابطه با ژاکت‌هایی می‌باشد که از آن‌ها بهره برده می‌شود. در این مورد باید گفت که اگر به طور مثال از یک ژاکت آبی بهره می‌برید باید سایه‌ای که برای چشمان خود انتخاب می‌کنید به رنگ آبی باشد؛ اما میزان حجم دهی و پر بودن آن نباید به صورتی باشد که حجم زیادی از آن پشت پلک قرار داده شود و باید از اندازه و حجمی که برای آن وجود دارد به شدت کم کرد و به درستی از این رنگ نیز استفاده کرد.
بنابراین هم میزان هماهنگی که برای آرایش چهره با لباس صورت گرفته است و هم این که آرایش صورت نابهنجار نخواهد بود.

آرایش صورت

به رنگ لباس خود دقت کنید

گاهی اوقات برخی از افراد تمایل به آرایش‌های رنگارنگ دارند و ترجیح می‌دهند که رنگ‌های بیشتری را در صورت خود ببینند البته که این مورد بستگی به سلیقه هر فرد دارد و متفاوت نیز می‌باشد به همین خاطر این نکته به هیچ عنوان منع نمی‌شود.
در هر صورت باید به رنگ لباس خود نیز اهمیت بدهید تا بتوانید از رنگ‌های متناسب با آن استفاده کنید و شکل درستی را برای آرایش خود به وجود آورید.
برای بهتر شدن آرایش خود می‌توانید از سایه‌هایی که به صورت مکمل وجود دارند نیز بهره‌مند شوید. در این رابطه باید گفت که سایه‌هایی که برای لباس‌های دارای رنگ‌های متنوع در نظر گرفته می‌شوند دارای ترکیبات متفاوتی هستند که به آن‌ها مکمل گفته می‌شود.
با این حال سایه‌هایی که به صورت ترکیبی زده می‌شوند باید به گونه‌ای باشند که علاوه بر این که با رنگ لباس تطابق دارند باید به صورتی نیز باشند که بتوان آن‌ها را با رنگ رژگونه و رژلب نیز هماهنگ ساخت.
اگر رنگ‌هایی که برای لباس خود انتخاب می‌کنید از رنگ‌های سورمه‌ای و خاکستری می‌باشد باید گفت که این رنگ‌ها می‌توانند فاکتور‌هایی باشند برای این که بتوان از رنگ‌های سخت‌تر و تنومند‌تری استفاده کرد که میزان روشن بودن آن‌ها را می‌کاهد.
گاهی اوقات رنگ‌هایی که در کنار هم قرار داده می‌شوند به شدت روشن هستند و حالت کارتونی زیادی را به صورت می‌دهند که برای از بین بردن این فاکتور باید از قانون رنگ‌های خاموش استفاده کرد.

آرایش صورت

هماهنگی لباس و رنگ آرایش را مصنوعی نکنید

یکی از سخت‌ترین کار‌هایی که برای ایجاد آرایش مطلوب و مناسب هماهنگ با لباس وجود دارد در میزان همسان سازی آن با لباس است در این مورد حرفه‌ای‌ترین آرایشگران نیز در مواردی نمی‌توانند تمامی ظرافت‌هایی که در این کار وجود دارد را به خوبی انجام دهند. با توجه به این موضوع باید گفت یکی از ریز کاری‌هایی که هماهنگ سازی لباس و آرایش وجود دارد میزان تاثیر رژ لب است که چه رنگی می‌تواند با رنگ لباس همخوانی داشته باشد یا این که حتی به آن نزدیک باشد.
با توجه به این موضوع نکته‌ای که وجود دارد در رابطه با دشواری هماهنگ کردن آن است.
برای این که میزان مصنوعی بودن موجود در رنگ‌هایی که به کار می‌برید را از بین برد می‌توان از توزیع یکنواخت رنگ استفاده کرد.
به این شکل که از وسایل دیگری جدای لباس در کنار خود بهره‌مند شوید که شامل:

  • کفش
  • کیف پول

این دو فاکتور می‌توانند در این رابطه کمک کننده باشند این که ترکیب رنگ‌ها با این دو وسیله می‌توانند به میزان یکنواختی که در ترکیب رنگ لباس خود مشاهده می‌کنید را کمتر کند و همین طور مصنوعی بودن آن را نیز از بین می‌برد.
بنابراین بهره بردن از ابزار‌های دیگر در این مورد به شدت کمک کننده است و می‌تواند به میزان رنگ‌های دیگری که درصد زیبایی را افزایش می‌دهد را مورد استفاده قرار داد.

  • نکته

جدای این که از رنگ‌های زیادی برای تطابق سازی رنگ لباس خود استفاده کنید می‌توانید از مکمل‌هایی که برای این کار وجود دارد استفاده کرد در این مورد می‌توان به زیورآلاتی که افراد از آن بهره می‌برند اشاره کرد.
به طور مثال بهره‌مندی از گوشواره می‌تواند فاکتوری باشد برای این که بتوان از آن در میزان تطابق سازی استفاده کرد. رژ لب نیز یکی از تکمیل کننده‌های این پروسه است که مانند یک اثر جادویی در تابلو نقاشی کار خود را انجام می‌دهد.
انواع رژ لب از رنگ‌های پررنگ تا تیره وجود دارد و می‌توان حتی از آن‌ها ترکیب‌های رنگی دیگری را نیز به دست آورد که با توجه به میزان آرایشی که افراد دارند و همین طور رنگ‌هایی که از آن‌ها برای لباس و سایر لوازمی که به همراه دارند به کار برده‌اند دارد. با این حال رژ لب یکی از ارکان آرایش به صورت پایانی می‌باشد و شروع آرایش را نباید از زدن رژ لب شروع کرد. با این حال رژ لب را می‌توان به عنوان تکمیل کننده آرایش به کار برد و زیبایی صورت را دو برابر کرد و از آن لذت کافی و لازم را برد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *