لوازم آرایشی در اروپا

در لوازم آرایشی یکی دیگر از لوازمی که به شدت طرفدار دارد و بیشتر بانوان نیز از آن استفاده می‌کنند رژ لب است. رژ لب با توجه به ساختاری که دارد و رنگ‌های بسیار متنوعی که برای آن در نظر گرفته شده است بر روی لب از زیبایی زیادی برخوردار خواهد بود.
در این زمان بیشترین میزان استفاده در لوازم آرایشی را می‌توان به رژ لب اختصاص داد، با این حال بهتر است که رژ لب‌هایی که به کاربرده می‌شود به شدت از میزان استاندارد‌های لازم برخوردار باشند، زیرا امکان دارد که برخی از رژ لب‌ها با توجه به ساختاری که دارند ضرر‌های زیادی را نیز برای بدن ایجاد کنند. برای همین از معتبرترین فروشگاه لوازم آرایشی اصفهان رژلب مناسب و استاندارد را تهیه کنید.

نگاهی به گذشته رژ لب

رژ لب یکی از لوازمی است که زنان در قدیم از آن به شدت استفاده می‌کرده‌اند با این حال نوع و ساختار آن تا به امروز به شدت تغییر کرده است و ساختار‌های سنتی قبلی را در خود ندارد. می‌توان گفت اولین کسانی که از رژ لب استفاده کردند سومری‌ها بودند که توانستند مایعی را برای لب اختراع کنند که بتواند زیبایی زیادی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.
با این حال سومریان از رژ لب به صورت امروزی استفاده نمی‌کردند بلکه یکی از نکاتی که برای به کار بردن زینت و زیبایی برای رژ در نظر گرفته می‌شد به این صورت بود که بتوان از سنگ‌های قیمتی برای تزئین لب‌های خود استفاده کنند.

سنگ‌های قیمتی که رنگ‌های زیبایی را نیز در خود داشتند و ظرافت زیادی برای این سنگ‌ها به کار برده می‌شد. بنابراین رنگ در رژ‌های سومریان تاثیری نداشت و بیشتر به صورت تزئینی برای لب از سنگ‌های قیمتی رنگی استفاده می‌شد.

آرایش در گذشته

بعد از آن نوبت به مصریان رسید که توانستند از رژ لب استفاده کنند بنابراین میزان به کارگیری از رژ لب برای مصریان نیز به شدت متفاوت بود. بیشتر موادی که برای رژ لب مورد استفاده قرار می‌دادند بیشتر به رنگ قرمز بود و نشانه خانواده و موقعیت‌های اجتماعی زنان در آن موقع بوده است.
در این صورت است که بهتر خواهد بود این نکته را در نظر داشت که زنان در بیشتر موارد از رنگ قرمز روشن استفاده می‌کرده‌اند و رنگ‌های دیگری برای لب به کار برده نمی‌شده است. چین کشوری بود که توانست از سرب برای ایجاد یک ساختار مناسب برای رژ استفاده کند بنابراین سرب توانست برای رژ به کار برده شود.
رنگ دار شدن لب برای زنان به شدت اهمیت داشت و یکی از نشانه‌های شخصیتی و همین طور خانوادگی و موقعیت اجتماعی آن‌ها با رژ به شدت مشهود می‌شد. در استرالیا زمانی که دختران به سن بلوغ می‌رسند لب‌های خود را قرمز می‌کنند البته در ایام گذشته این کار به شدت مرسوم بوده است و رنگ قرمز برای دخترانی که به تازگی به سن بلوغ رسیده‌اند ایجاد می‌شده است.

داشتن لب‌هایی زیبا در انگلستان

در زمان‌های گذشته رنگ آمیزی لب یکی از کار‌هایی بود که به شدت در انگلستان رواج پیدا کرد. در آن زمان بود که رنگ قرمز یکی از رنگ‌های مد روز بود که بیشتر بانوان رنگ لب‌های خود را به رنگ قرمز تغییر می‌دادند.
با این حال رژ‌هایی که در آن زمان ساخته می‌شد از مواد شیمیایی به شدت کم برخوردار بود برای مثال برای ساختن رژ لب از موادی مانند موم زنبور عسل و لکه‌های قرمز رنگ که در برخی از گیاهان وجود داشت استفاده می‌شد تا بتوان از یک رژ طبیعی استفاده کرد. بنابراین هیچگونه مواد غیر طبیعی در رژ وجود نداشت و کاملا طبیعی ساخته می‌شد در نتیجه این رژ‌ها ضرری برای بدن نیز نداشته‌اند. استفاده از این رژ بیشتر برای زنان که از موقعیت اجتماعی خوبی برخوردار بوده‌اند استفاده می‌شد و همچنین این که بازیگران در آن زمان نیز از رژ استفاده می‌کرده‌اند.

آرایش در گذشته

بنابراین کاربرد آن در دو حالت خاص بوده است و به صورت همگانی مورد استفاده قرار داده نمی‌شده است. با این حال استفاده از لوازم آرایشی مخصوصا رژ لب برای همه یکسان نبود و برای زنانی که از درجه احترام بسیار زیادی برخوردار بودند استفاده از رژ منع شده بود و بیشتر برای بازیگران رژ به کار برده می‌شد.
در کشور انگلستان رژ لب‌هایی که تولید می‌شدند بیشتر به این صورت بود که از مواد طبیعی برای آن‌ها به کار برده می‌شد و کارخانه‌ای برای تولید آن وجود نداشت، در نتیجه تمامی رژ‌هایی که ساخته می‌شد در منزل و به صورت خانگی وارد بازار می‌شد. در قرن نوزدهم اولین رژ لب با ساختار گیاهی وارد بازار شد که از مواد طبیعی مانند روغن کرچک، موم زنبور عسل و گوزن طاووس تهیه شده بود.
با این حال به مرور زمان استفاده از رژ لب در کشور‌های اروپایی مخصوصا در انگلستان به اوج خود رسید و بیشتر به یک مد نزدیک شد. زمانی که استفاده از رژ لب به شدت در کشور‌های اروپایی رواج پیدا کرد باعث شد که برای رژ لب از ظرف‌هایی استفاده شود که به صورت فلزی ساخته می‌شد و حالت‌های استوانه‌ای را به خود داشت.

در این زمان بود که ساختار ظرف ایجاد شده برای رژ لب توسط موریس لوی اختراع شده بود در این زمان بود که تقریبا برای رژ ساختار مناسبی در نظر گرفته شده بود و شکل درستی را برای آن ایجاد شده بود.
یکی از نکاتی که در رابطه با رژ لب در نظر گرفته می‌شد این بود که زنان از رژ لب در زمان صرف غذا به هیچ عنوان استفاده نمی‌کرده‌اند و بیشتر در اکثر مواقع دیگر از رژ بهره می‌برده‌اند. بیشترین زمان‌هایی که از رژ استفاده می‌شده است مهمانی‌ها و مجالسی بوده است که بسیار مهم بوده‌اند و بیشتر نیز برای مهمان‌های خاص و مهمانی‌های خاص از رژ استفاده می‌شده است. در نتیجه این که رژ می‌توانسته است به یک سمبل برای لب و شخصیت خانوادگی افراد برای جامعه باشد. بنابراین مهمانی‌ها یکی از مکان‌های بسیار مهمی بوده است که زنان باید در آن از رژ استفاده کنند. با این حال به خاطر موادی که در رژ وجود دارد از آن در هنگام خوردن غذا اجتناب می‌کرده‌اند، با این که موادی که در رژ لب قرار داده می‌شده است به صورت طبیعی نیز وجود داشته است باز هم از زدن آن در هنگام خوردن غذا خودداری می‌کرده‌اند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *